شگفتیهای سوره اخلاص

شگفتیهای سوره اخلاص از سه گانه اعجاز عددی "الله" و " بسم الله الرحمن الرحیم" است و این سوره "نسب الله" است . برای بسیاری همان عدد 114 رقمی که 19 بار بر7 تقسیم می شد از زیبایی های اعجاز عددی بود، اما دیگرانی که ما را با کلمات زننده نواختند شاید این بار تسلیم حق شوند و عناد نورزند و این نظم شگرف ریاضی را نشانه "او" بدانند. بی تردید مشکلات مسلمین با این بحثها حل نمی شود و کسی مدعی فهم ژرفای قرآن نیست 

  اما نمی توان به بهانه لزوم رسیدگی به مشکلات امروز مسلمانان از تحقیق در تنها کتاب بی انحراف و دست نخورده الهی و تحدی طلب دست کشید. شاید کسانی احساس بی نیازی و بیهودگی کنند ولی نمی توان منکر شگفتی آفرینی این نظم ریاضی بی نظیر و غیرقابل انکار و تقلید در فرآن شد.در دوران قرآن سوزی اینهم کاری است برای دفاع از قرآن و شاید یک نفر با آن هدایت شود و همین ما را بس والله یهدی من یشاء الی سواء السبیل

******************* گذشتگان ما می دانستند که سوره توحید که به تعبیر روایات نَسَب یا شناسنامه خداست 66 حرف دارد و 66 برابر ارزش ابجدی اسم جلاله "الله" (1+30+30+5=66) است. اما این بار به روش مهندس الکحیل و بدون محاسبات ابجدی (و بقول برخی دوستان نا آشنا به علوم: رمل و اسطرلاب!!) و تنها با شمارش تعداد حروف وکلمات و بسامد آنها و تناسب آن با برخی اسامی خدا و آیات از جمله خود بسمله به نکات جالبی پی می بریم و من در شگفتم که برخی از واژه ها و عباراتی استفاده کرده اند که بر من معلوم شد که مطلب را یا درست نخوانده اند و یا خوانده اند و نفهمیده اند و یا در حجاب "خود عالم پنداری یا خود ناصح پنداری " بدون درک زیبایی های این کشف ریاضی مؤلف محترم شروع به پرخاش و توهین و تهمت کرده و حتی در کتب شاعران دوران جاهلیت آن را قابل کشف یافته اند!. مگر ما با بیان این مطالب (که علم بیهوده نیست بلکه شناحت گوشه ای از جهان قرآن است) چیزی را ازدست می دهیم و یا جای خدمات آنها را به مسلمین و جهانیان گرفته ایم!!؟ بر فرض این کار را نکنیم قدرت حل مشکلات مسلمین را داریم؟ همین که عزیزی سبجان الله یا دیگری الله اکبر گفته از مصادیق "شادکردن" مسلمان است و من آن را دارای اجر می دانم .... نمیدانم این چه نوع بلا یا بیماری است که برخی در کامنتها چه موضوعات مربوط به روابط زناشویی و چه دینی و چه اجتماعی با منفی گرایی یا نگاتیویسم ، ذهن خود را سیاه و تیره می سازند ؛ کمی هم زیبا ببینیم. مشکلات را فراموش نکنید اما با قلبی سلیم و مشفق می توان به دیگران هم اندیشید و به باور من کسی که سیاه می نویسد نمی تواند مدعی همدردی با دیگران باشد. با ذهن و زبان و بیان و قلم سیاه و آلوده و بدبین و منفی و متهم کننده (شبیه بازرس ژاور!) نمی توان پاک و مثبت و کارآمد اندیشید و نوشت و اقدام کرد. واقعا نظم عددی در ارقام 56 رقمی و 114 رفمی قابل یافت شدن در کتابی دیگر هست که برخی مدعی اند در هر متنی می توان به آن می رسند؟ با اجی مجی لاترجی معجزه رخ نمی دهد و لودگی مانع فهم حقایق است ... اینکه کسی مدعی ارائه صدتا اعجاز عددی از یک کامنت است گزافه گویی کرده و مگر ما اعداد را دلبخواهی تناظر داده ایم ؟ جملات و آیات معنادار و عمیق قرآن علاوه بر سایر اعجازها نظم عددی اعجازگونه دارد نه جملات بیمعنا و لودگانه ....یاد رفتار مخالفان اعجاز ادبی قرآن و ادعای آوردن مثل آن و انکار اعجاز ادبی قرآن افتادم .....آیا نظم انباشتی حروف سوره توحید که عددی 40 رقمی و قابل تقسیم بر 7 است قابل انکار و مضحکه است یا قابل تأمل؟ اگر کسی مدعی است یک نمونه دیگر ارائه دهد... برخی از این کامنتها کاملا نشاندهنده  متوجه نشدن و فکر نکردن و شتابزدگی برای رد مطالبی است که واقعا جای تأمل دارد. معجزه آنجاست که نظم شگفت آوری در 114 سوره که تنها یکی از آنها بسمله ندارد و یکی دو بسمله دارد، یافت شود. اگر در عهدی ن این نکات بود بارها آن را در بوق می کردند... شگفتا عددی 114 رقمی پیدا شود که به تعداد 19 بار و برعددی رازآمیز یعنی "هفت" قابل قسمت است ( والبته اعداد دیگر هم هست مثل 11و13). صدها مطلب راجع به عدد هفت نوشته اند و چطور مثل برخی کامنتها می توان منکر اهمیت آن در نظام عالم شد؟ حتی آن هنگام که دانش بشر ناچیز بوده به توسط انبیا علیهم السلام فهمیده ایم که آسمان هفت تاست نه شش تا و نه هشت تا! و شگفتیهای این عدد را اگر کسی در نگارش هر کتاب دیگر سراغ دارد به ما هم اطلاع دهد.تنها به یاد دارم که مرحوم حافظیان ارزش ابجدی شعری از سعدی را که یفین وحی فلم به دل پاک او بوده در کتاب گرانسنگ "لوح محفوظ" رمزگشایی کرده، محال است در کل کتاب یک نویسنده این امر قابل اثبات باشد... البنه برخی به تحدی قرآن برخاسته و مفتضح شدند و الان هم "فرقان الحق" را بافته اند اما قرآن عظیم کجا و اینها کجا؟ اینکه از تعداد کلمات و حروف هر آیه بتوان نظمی را ارائه داد کار آسانی نیست و فهمش به هر کسی اعطا نشده و نمی شود. خود من که از بسیاری از مدعیان، اطلاعات بیشتری در مورد علم اباجد و ارثماطیقی دارم در برخی موارد سعی کردم و شکست خوردم. اما مهندس الکحیل این موهبت الهی را دارد. علمش موهوبی است نه موهومی! البته دستور ما توجه به "ما قال" است نه "من قال"، لذا بر فرض که رشاد خلیفه منحرف شد، این ربطی به کشفیات او ندارد(درست مثل آرای خواندنی یوسف القرضاوی قبل از اخلاد الی الارض او و جیره خوری وهابیون سعودی و فتاوای تروریست پرور اخیرش). اینکه تعداد حروف بسمله 19 تاست و "بسم" را "بسم" می نویسیم نه "باسم" و یا به رسم الخط عثمانی "السموت" درست است نه "السماوات" حاوی نکاتی است ( در آیین روس ساخته و انگلیس پرورده بهائیت این عدد مقدس و دارای کاربردهایی است اما این سوء استفاده نباید ما را از بسمله دور کند، بسمله مال ماست) که مجال بحثش نیست. بخاطر دارم که مرحوم دکتر شریعتی می فرمود کسی قرآن را نت نویسی کرده ( ومن سالهاست دنبال آنم و نیافته ام و اگر کسی سراغ دارد مرا مطلع کند ) و در نت حمد مانده و می بیند که با "ملک یوم الدین" کار درست می شود و نه با " مالک یوم الدین" و از قضا قرائت اولی هم معتبر است، نشان از نظم موسیقایی قرآن دارد که این یکی هنور هم بدرستی فهم نشده (البته آهنگ قرآن از همان آغاز جذاب بود اما تا به حال کسی نت نویسی نکرده)، لذا فهم ساحتهای مختلف جهان قرآنی اعم از ادبی و عرفانی تا رباضی و موسیقایی نیاز به کار دارد و هرقدر هم کار بشود بیهوده و بیفایده نیست و دلبستگی را به قرآن و صاحبش بیشتر می کند... بگذریم که ایمان وادی دیگری می طلبد و در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هم بسیاری تسلیم همین ظاهر زیبای اعجازآمیز قرآن شدند و برخی نشدند و گفتند این "سحر" و "قول بشر" است.... البته برخی که ادعای دغدغه مشکلات مسلمین را دارند، می توانند به همان موارد بپردازند و ما هم از مشکلات مسلمین غافل نیستیم اما هرچیز به جای خود.....به هرحال،خوشحالم که هزاران نفر این مطالب را خوانده اند و بسیاری لذت خود را با یک کلمه زیبا یا عبارتی راهنما به ما منتقل کرده اند.... آنها هم که این کار را بیهوده و... یافته اند قابل احترامند و نظرشان (بدون حق تخطئه دیگران) محترم؛ امیدوارم آنها هم بعدها لذتی را که با فهم این نکات یافته ام و بارها سجده شکر بجا آورده ام که مسلمان و متمسک به فرآنم ، درک کنند... نیت و قصد اصلی من پس از لزوم انتشار علم همین شریک کردن دیگران در مائده آسمانی لذائذ فهم حقایق قرآنی بود و هست.....اما برسیم به پرسش مؤلف محترم که:

اسرار این سوره عظیم چیست؟ و آیا به زبان اعداد می توان معجزه جدیدی که عظمت این سوره را اثبات کند، ارائه کرد؟ در این نوشتار زنجیره ای از توافقات شگفت آور آیات سوره با عدد هفت را ارائه می کنیم تا ایمانمان به آفریدگار آسمانهای هفتگانه بیشتر شود.

عدد کلمات هر آیه
 هرآیه از آیات چهارکانه حاوی عدد معینی ازکلمات به شرح آتی است:


(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ): عدد کلمات 4
(اللَّهُ الصَّمَدُ): عدد کلمات 2
(لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ): عدد کلمات 5
(وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ): عدد کلمات 6
این ارقام را برحسب ترتیب می نوبسیم :


آیه1 آیه2 آیه3 آیه4
4 2 5 6

عدد حاصل یعنی 6524مضرب هفت است :6524 = 7 × 932
حروف (الله) در هر آیة
همانطور که خداوند عَزَّ وجَلَّ هر چیز در قرآن را با إحکام مرتب کرده
، این ترتیب گیج کننده را برای اسم اعظم (الله) در سوره اخلاص که از الله و وحدانیت و بی انبازی او سخن گفته می یابیم. هر آیه حاوی تعداد معینی از حروف لفظ جلاله (الله)، یعنی الف و لام و هاء است، اگر آیات چهارگانه را با تعداد حروف اسم (الله) در هر یک بنویسیم داریم:

(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ): عدد حروف الف ولام وهاء 7
(اللَّهُ الصَّمَدُ): عدد حروف الف ولام وهاء 6
(لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ): عدد حروف الف ولام وهاء ء 4
(وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ): عدد حروف الف ولام وهاء 5
اگر ارقام خاص تکرار حروف لفظ جلاله را بنویسیم داریم:

آیه1 آیه2 آیه3 آیه4
7 6 4 5

عدد جدید 5467 مضرب هفت است: 5467 = 7 × 781

کلمات وحروف لفظ جلاله
حتى هنگامی که کلمات هر آیه با تعداد حروف (الله) در هر یک از آیه ها را با هم لحاظ کنیم این نظام عددی باقی است:

آیه  1

آیه  2

آیه  3

آیه 4

کلماتش

ا ل هـ

کلماتش

ا ل هـ

کلماتش

ا ل هـ

کلماتش

ا ل هـ

4

7

2

6

5

4

6

5


عدد 56456274 ار مضارب هفت است :74 62 45 56 = 7 × 8065182
و در این معادلات الهی تأمل کنید که چگونه همگی متناسب با عدد 7 است :
1_ عدد کلمات هر آیه: 4 2 5 6 ازمضارب هفت است
2ـ عدد حروف (الله) درهر آیه: 7 6 4 5 ازمضارب هفت است
3ـ عدد کلمات وحروف (الله) درهر آیه: 74 62 45 56 ازمضارب هفت است

آیا این نظم، کار بشر است ؟


کلمات حاوی حروف اسم (الله)
برخی ازکلمات سوره حاوی حروفی از اسم (الله) است و برخی فاقد آن ، که این کلمات را برشماریم 14 می شود یعنی 7 ×2، توزیع کلمات بقرار زیر است :
(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ): عدد کلمات حاوی حروف ا ل هـ  4
(اللَّهُ الصَّمَدُ): عدد کلمات حاوی حروف ا ل هـ 2
(لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ): عدد کلمات حاوی حروف ا ل هـ 4
(وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ): عدد کلمات حاوی حروف ا ل هـ 4


اگر بر اساس ترتیب بنویسیم رقم جدیدی بدست می آید که مضرب هفت است:

آیه1 آیه2 آیه3 آیه4
4 2 4 4

عدد 4424 مضرب 7 می باشد :4424 = 7 × 632
وکلماتی که فاقد حرفی از حروف لفظ جلاله نیز چنین است:

آیه1 آیه2 آیه3 آیه4
0 0 1 2

عدد 2100 مضرب 7 می باشد: 2100 = 7 × 300

اعجاز عددی در یک آیه
اکنون در آیه سوم سوره :(لم یلد ولم یولد) تأمل کنید که چه نظم وتناسب شگفت آوری دارد:
این آیه که خداوند در آن خود را از داشتن فرزند و زاده شدن منزه دانسته ، با وجود داشتن کلمات قلیل (12 حرف) غنی از اعجاز ودلایل آن است . در پنج بخش این آیه اسرارعددی شگفت آوری نهفته که شک درآن ممکن نیست . آیا این معجزه شگرف دلیل یکتایی خدای عز وجل نیست؟



تناسب شگرف آیه سوم سوره اخلاص با بسمله
دراین آیه عظیم معجزه ای برپایه حروف : (بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ) وجود دارد، حروف هرکلمه از کلمات بسمله با کلمات (لم یلد ولم یولد) بانظم مُحکَمی تناسب دارد.

کلمه (بسم)

حرف مشترک بین این کلمه وآیه حرف میم است که اگربررسی شود نتیجه وجود حرف میم درهرکلمه آیه چنین می شود:

لم یلد و لم ولد
1 0 0 1 0


(بسم) یعنی 1001 هم ازمضارب هفت است: 01001 = 7 × 11 × 0143


اسم (الله)

حرف مشترک بین اسم (الله) وآیه (لم یلد ولم یولد) حرف لام است که اگربررسی شود نتیجه وجود حرف لام درهرکلمه آیه چنین می شود:

لم یلد و لم یولد
1 1 0 1 1


وعدد 11011 توزیع حروف اسم (الله) مضرب هفت است: 11011 = 7 × 1573


اسم (الرَّحْمنِ)


حروف مشترک بین اسم (الرَّحْمنِ) وآیه لام ومیم است که اگربررسی شود نتیجه وجود دو حرف لام و میم درهرکلمه آیه چنین می شود:

لم یاد و لم یولد
2 1 0 2 1


عدد 12012 توزیع حروف اسم (الرَّحْمنِ) هم مضرب هفت است: 12012 = 7 × 1716


اسم (الرَّحِیمِ)


حروف مشترک بین اسم و آیه لام و یاء ومیم است که اگربررسی شود نتیجه وجود حروف مذکور درهرکلمه آیه چنین می شود:

لم یلد و لم یولد
2 2 0 2 2


وعدد 22022 توزیع حروف اسم (الرَّحِیمِ) هم مضرب هفت است: 22022 = 7 × 3146

و اکنون می پرسیم آیا ممکن است این چهارتکرار در چهار آیه تصادفی باشد وهمه مضرب هفت گردند ؟
اگر حاصل تقسیم اعدا مذکور برهفت را بنویسیم داریم :
1 ـ کلمه (بسم): 0143
2 ـ کلمه (الله): 1573
3 ـ کلمه (الرَّحْمنِ): 1716
4 ـ کلمه (الرَّحِیمِ): 3146
یعنی به ترتیب داریم :


بسم الله الرحمن الرحیم
0143 1573 1716 3146

عدد متشکل از ردیف این ارقام که 16 رقمی است هم مضرب هفت است :
3146171615730143 = 7 × 449453087961449


(أحد) تجلَّى می کند ...


در این آیه عظیم ارقام ونظم وتناسبی است که گواه وحدانیت ویکتایی خدای تعالی است . از نامهای زیبای خدا وصفاتش (الأحد) است که انبازی ندارد. اگر کلمات آیة و تعداد حروفی از اسم (الأحد) یعنی حروف: ا ل ح د را بنویسیم داریم:

لم یلد و لم یولد
1 2 0 1 2

عدد 21021 (و مقلوب آن 12012) هم ازمضارب هفت و هم دو بارقابل قسمت بر آن است که تأکید می کنم این نظم صادر از خدای واحد أحد سبحانه و تعالى است : 21021 = 7 × 7 × 429
حتى هنگامی که در هر کلمه حروف (أحد) بدون (ال) را بجوییم نیز این نظام پابرجاست:

لم یلد و لم یولد
0 1 0 0 1


یعنی عدد توزیع حروف از مضارب هفت است:
10010 = 7 × 1430
شگفت آور آنکه حاصل قسمت این دو عدد یعنی 429 و 1430 نیز اگر درکنار هم نوشته شود (1430429 ) نیز مضرب هفت است: 1430429 = 7 × 204347
این تناسبات شگفت آور با عدد هفت دلیل قاطعی است بر آنکه خداوند تعالی حروف قرآن و نظم و ترتیب آن را به شکلی محکم و متین آورده که نظیر آن را نمی توان آورد.


أسماء الله الحسنى و آیه سوم سوره اخلاص
بیشتر نامهای زیبای خدا در این آیه متجلی است مثلا توزیع حروف اسم (المبدئ):



لم یلد و لم یولد
2 3 0 2 3

که عدد 32032 مضرب هفت است : 32032 = 7 × 4576
اسم (القدیر) :


لم یلد و لم یولد
1 3 0 1 3

که عدد 31031 هم مضرب هفت است : 31031 = 7 × 4433
وشگفت آورتر آنکه این مطلب درهردو حالت معرفه و غیرمعرفه اسم مشاهده می شود مثلا در: (الصَّمد) یا (صَمَد)، قاعده ثابت است.

اولین حرف و آخرین حرف آیه
از عظمت کتاب خداوند تعالى آنکه کتابی است کامل در سوره ها و آیاتش ، و درتکرار اولین حرف و آخرین حرف در آیه نظم عددی محکمی مشهود است که در همه کتاب خدا هست.


1 ـ توزیع حرف لام: اگرآیه را با تعد اد حرف لام در کلماتش بنویسیم داریم:

لم یلد و لم یولد
1 1 0 1 1


عدد توزیع حرف لام یعنی (11011) مضرب هفت است .


2 ـ توزیع حرف دال: اگرآیه را با تعداد حرف دال در کلماتش بنویسیم داریم:

لم یلد و لم یولد
0 1 0 0 1

وعدد 10010 هم مضرب هفت است .

پس هم اولین وهم آخرین حرف آیه براساس نظم عددی مبتنی بر هفت توزیع شده است.
حروف (الـم)
دراین آیه نظمی براساس حروف الف ولام ومیم وجود دارد ، این بارهم آیه رابراساس تعداد کلمات (ا ل م) می نویسیم :

لم یلد و لم یولد
2 1 0 2 1


عدد 12012 و مقلوب آن
21021 برای توزیع (الم) هم از مضارب هفت است . این موزد برای اسم (الأحد) هم مطرح شد.
نکته عجیبی از عجائب قرآن
از عجائب آیه (لم یلد ولم یولد) آنکه همه اعدادی که ذکر شد بر 7 قابل قسمت است و این اعداد بر (11) هم از دو طرف قابل قسمت است و این عدد به حساب ابجد برابر (هو) می شود !! و این خود دلیلی بر وحدانیت خداست چرا که عدد (11) از دو (1) و (1) ترکیب شده و تاکید بر وحدانیت خداوند تعالی است.


وجالب آنکه این اعدادبر 13 هم قابل قسمت است که عدد اول است و نمایند عدد سالهای دعوت در مکه است.به مجموعه عملیات زیرتوجه فرمایید که اعداد بدون استثناء بر (7) و (11) و (13) تناسب دارند:
1001 = 7 × 11 × 13 × 1
11011 = 7 × 11 × 13 × 11
2002 = 7 × 11 × 13 × ×2
12012 = 7 × 11 × 13 × 12
21021 = 7 × 11 × 13 × 21
22022 = 7 × 11 × 13 × 22
31031 = 7 × 11 × 13 × 31
13013 = 7 × 11 × 13 × 13
32032 = 7 × 11 × 13 × 32
23023 = 7 × 11 × 13 × 23

این نتایج عجیب تصادفی بدست نیامده است . اگر براساس قانون احتمالات بخواهیم سخن گوییم احتمال آن یک در یک میلیون میلیارد میلیارد (یعنی یک با سی صفردرمقابل آن !) است . برای همین می توان گفت که بشر از تقلید حتی یک آیه قرآن ناتوان است چه رسد به کل قرآن ؟

نکته آخر آنکه اگرهر سه عدد: 7-11-13 را درهم ضرب کنیم عدد حاصل یعنی: 1001 هم تأکیدی بر عدد یک است و دلیلی بر وحدانیت خداوند یگانه یکتا (الله الواحد الأحد).

أسماء الله در سوره اخلاص
کیفیت تجلی أسماء الله الحسنى درسوره اخلاص که سوره توحید است دلیل عینی و عددی قوی بر إحکام حروف اسمای حسنای الهی درآیات کتابش قرآن است تا قدرت او برهرچیز را نشان دهد و أن الله هو الواحد الأحد لم یتخذ ولداً ولا یساویه شیء فهو خالق کل شیء، سبحانه وتعالى عما یشرکون.


توزیع حروف اسم (الملک)

(الملک) اسمی از أسماء الله الحسنى است، یقول تعالى: (هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ) [الحشر: 59/23]. وازعظمت قرآن آنکه هر حرف آن بمقدار ونظام مُحکَم وضع شده است. وکسی که سوره اخلاص را نازل کرده (الملِک) تبارک وتعالى است، برای همین حروف اسمش را درون این سوره بانظم عددی متناسب با عدد هفت مقررفرمود تا دریابیم و بدانیم که : (أَنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاَطَ بِکُلِّ شَیْءٍ عِلْماً) [الطلاق: 65/12].

اگرکلمات سوره اخلاص را نوشته و عدد حروف اسم (الملک) یعنی حروف: ا ل م ک را در آن بنویسیم داریم:

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

1

0

3

1

3

3

 

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

2

1

0

2

1

0

2

1

1

2

1

عدد حاصل یعنی 12112012012331301 مضرب هفت است :
12112012012331301 = 7 × 1730287430333043


وگرچه این نتیجه شگفت آور است اام شاید کسی بگوید این نتیجه تصادفی است لذا خداوند تعالی نظم دیگری برای تأکید بر این نتیجه قرار داداه است یعنی اگرتعداد حروف اسم (الملک) در هرآیه را محاسبه کنیم حاصل چنین است:

آیه1 آیه2 آیه3 آیه4
5 6 6 7

یعنی عدد 7665 مضرب هفت است : 7665 = 7 × 1095
آیا این نظم شگفت آور نیست؟


توزیع حروف اسم (القدُّوس)

واین نظم با حروف اسم (القدوس)، نیز مشاهده می شود : ا ل ق د و س:

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

2

1

3

2

3

3


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

2

1

1

3

1

1

0

1

2

2


عدد توزیع حروف (القدوس) یعنی: 22101131121332312 هم مضرب هفت است :
22101131121332312 = 7 × 3157304445904616

اعجاز ادامه دارد چرا که عدد حروف در هر آیه به قرار زیر است :

آیه1 آیه2 آیه3 آیه4
8 6 8 7
عدد توزیع حروف (القدوس) یعنی 7868 مضرب هفت است : 7868 = 7 × 1124

وسبحان الله العظیم! خود نظم تماماً با هر دو اسم تکرار شده است آیا این امر تصادفی است ؟


و می پرسیم :

آیا برای انسانی هر قدر هم توانا ممکن است که نصی ادبی با این نظم عددی بیافریند؟ در کتاب خداوند عَزَّ وجَلَّ هر قدر بگردیم خلل و اختلافی - چه دربلاغت و معانی و چه در اعجاز علمی و عددی - نمی توانیم پیدا کنیم و صدق الله سبحانه وتعالى عندما یقول عن کتابه: (لا یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَلا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ) [فصلت: 41/42].


*نظم شگرف دو اسم از أسماء اللهاکنون در نظم متعاکس توزیع حروف دو اسم: (الخالق البارئ) تأمل و تدبر کنید که عدد توزیع حروف (الخالق) و مقلوب عدد توزیع حروف (البارئ) در سوره هر دو مضرب هفت هستند.


توزیع حروف اسم (الخالق) عَزَّ وجَلَّ در کلمات سوره

به روش پیشگفته عدد حروف (الخالق) ، یعنی حروف ا ل خ ق درسوره چنین است:

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

2

0

3

1

3

2


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

1 0

1

1 0

1

0

1

1

1
وعدد توزیع حروف اسم (الخالق) مضرب هفت:
11101011011231302= 7 × 15858715890186

توزیع حروف اسم (البارئ) تعالى درکلمات سوره

برای حروف کلمة (البارئ) سبحانه وتعالى، یعنی حروف ا ل ب ر ی اعداد چنین است:

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

1

0

3

1

3

2


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

2

0

1

2

0

1

1

1

1

1
از مقلوب یا معکوس آن یعنی اگرعدد از راست به چپ (از قل به طرف أحد) خوانده شود عدد 10313212012011111 به دست می آید که مضرب هفت است :
10313212012011111 = 7 × 1473316001715873

تنوع وتعدد أسلوبهای اعجاز عددی موجب ازدیاد پیچیدگی معجزه عددی قرآن و محال تر شدن تقلید این معجزه توسط انسانهاست . برای همین می توان گفت که تعداد نظم های عددی این کتاب بزرگ پایان ناپذیر است!
توزیع حروف اسم (الخالق) و اسم (البارئ) بنحوی که یاد شد کار انسان نیست بلکه کار پروردگار انسانهاست .

و  به عظمت کلام خدا بنگرید : (قُلْ لَوْ کَانَ الْبَحْرُ مِدَاداً لِکَلِمَاتِ رَبِّی لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ کَلِمَاتُ رَبِّی وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَداً) [الکهف:18/109]. و اگردر بسیاری از أسماء الله الحسنى تأمل کنیم این نظم پابرجاست مثلاً اسم (البصیر) و اسم (العدل) از این نظم پیروی می کنند... به موارد دیگر توجه فرمایید :

(المحصی) و سوره اخلاص

این بار سوره راکامل وبا بسمله و تعداد حروف کلمة (المحصی) یعنی ا ل م ح ص ی را درآن می نویسیم :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

1

3

4

5

1

0

3

2

3

4

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

2

2

0 2

2

0 2

1

1

1

2

عدد توزیع حروف (المحصی) در کلمات سوره یعنی 211120220224323015431  هم مضرب هفت است :
211120220224323015431 = 7 × 30160031460617573633

این نظم عجیب حتی دراجزای سوره هم وجود دارد اگرتعداد هرحرف اسم (المحصی) سبحانه وتعالى را در هرکلمه جزء اثباتی (بسمله و آیه نخست سوره) بنویسیم داریم :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

1

3

4

5

1 0 3 2 3

4


وعدد 4323015431 هم ازمضارب هفت است :
4323015431 = 7 × 617573633

در جزء نفی (آیات دوم وسوم سوره ) داریم :

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

2

2

0

2

2

0

2

1

1

1

2

وعدد 21112022022 هم ازمضارب هفت است :
21112022022 = 7 × 3016003146

و حتى اگر با یک آیه محاسبه را تکرار کنیم داریم :

لم یلد و لم یولد
2 2 0 2 2

عدد
22022 هم ازمضارب هفت است : 22022 = 7 × 3146
و لم یکن له کفوا احد
0 2 1 1 1 2
عدد 211120
هم ازمضارب هفت است : 211120= 7 ×30160
این نتایج قطعی الثبوت تأکید می کند که خداوند تعالی این آیات را به این شکل شگفت آور إحکام بخشیده است و جز رب السماوات السبع کسی را توان این کار نیست .
برای همین به مدعیانی که در قرآن شک دارند باید گفت: (فَلْیَأْتُوا بِحَدِیثٍ مِثْلِهِ إِنْ کَانُوا صَادِقِینَ) [الطور: 52/34]. ما در قرن 21 میلادی هستیم و هنوز کسی نتوانسته در برابر این تحدی قد عَلَم کند (و هرکه کرد رسوا شد) و مگر کسی می تواند چون قرآن بیاورد ؟

اکنون به اسم (المبدئ)، می پردازیم ، یقول عز وجل: (وَهُوَ الَّذِی یَبْدأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَیْهِ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ) [الروم: 30/27].

المبـدئ

توزیع حروف (المبدئ)، یعنی: ا ل م ب د ی بدین قرار است :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

2

3

3

4

1

0

3

2

3

4


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

2

3

0

2

3

0

2

1

1

1

2


وعدد حاصل مضرب هفت :
211120320324323014332= 7 × 30160045760617573476

و این نظم در دو جزء نفی و اثبات سوره تکرار می شود، در جزء اثباتی :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

2

3

3

4

1

0 3

2

3

4

عدد: 4323014332 مضرب هفت است ودر جزء نفی :

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

2

3

0

2

3

0

2

1

1

1

2


عدد: 21112032032 دو بار بر هفت بخشپذیر است .
و این دلیل و تأکیدی از خداوند عز وجل به زبان عدد است که اوست یگانه یکتایی که نه زاییده و نه زاده شده (أنه واحد أحد لم یلد ولم یولد!) و این نظم در هر آیه تکرار می شود:

لم یلد و لم یولد
2 3 0 2 3

وعدد 32032 برهفت بخشپذیر است : 32032 = 7 × 4576

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

0

2

1

1

1

2

عدد 211120 برهفت بخشپذیر است: 211120 = 7 × 30160

شاید کسی بگوید این موارد تصادفی است؛ پس به دو اسم متلازم می پردازیم :
از اسمهای وارده درقرآن قوله تعالى است:(وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ) [البروج: 85/14]. نظم مذکور دراین مورد هم صادق است .




توزیع حروف اسم (الغفور)


حروف این اسم یعنی ا ل غ ف و ر را به قرار زیر می نویسیم :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

3

3

3

1

1

3

1

3

2


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

1

1

1

2

1

1

0

1

3

1
عدد حاصل برهفت بخشپذیر است :
131011211112313113330= 7 × 18715887301759016190

توزیع حروف اسم (الودود)


وحروف اسم (الودود) یعنی حروف ا ل و د هم ازاین نظم پیروی می کنند:

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

3

2

2 1

1

3

2

3

3


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

2

1

1

3

1

1

0

1

2

2

وعدد حاصل برهفت بخشپذیر است :
221011311213323112230= 7 × 31573044459046158890

اسم (اللطیف)

توزیع حروف (اللطیف) یعنی ا ل ط ی ف به قرار زیر است :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

3

2

3

1

0

3

1

3

2


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

2

0

1

2

0

1

1

1

2

1

وعدد حاصل بر هفت بخشپذیر :
121110210212313013230= 7 × 17301458601759001890

اسم (الولیّ)

توزیع حروف (الولیّ) یعنی ا ل و ی
هم چنین است :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

3

2

3

1

1

3

1

3

2


لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

2

1

1

3

1

1

1

1

2

1
وعدد حاصل بر هفت بخشپذیر :
121111311212313113230= 7 × 17301615887473301890
عبارات قرآنی هم با نظمی مُحکم تجلی می کنند

تجلی اسمهای زیبای الهی را ملاحظه کردید ، اکنون به برخی از عبارت قرآنی می پردازیم . خداوند تعالی درقرآن می فرماید (اللَّهُ خَالِقُ کُلِّ شَیْءٍ) [الزمر: 39/62]،


توزیع حروف این عبارت یعنی : ا ل هـ خ ق ک ش ی را بدین ترتیب می نویسیم :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

4

2

3

2

1

4

1

4

2



لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

2

0

1

2

0

1

2

2

2

1
وعدد حاصل بر هفت بخشپذیر :
122210210212414123240= 7 × 17458601458916303320



سؤال: آیا إعجاز قرآن بر یک نظم عددی خاص متکی است ؟ پاسخ این پرسش در را بخش نظم حروف و ارائه نظم انباشتی ارائه می دهیم تا با یقین و تدبر بخوانیم : (وَلَوْ کَانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلافاً کَثِیراً) [النساء: 4/82].
اعجاز با بسمله ادامه دارد


عدد حروف هر آیه همراه با بسمله می نویسیم :

بسمله

آیه 1

آیه 2

آیه3

آیه 4

19

11

9

12 15

عدد حاصل یعنی 151291119 ز مضارب هفت است :
151291119 = 7 × 21613017

و اگر اولین عدد یعنی 19 را با آخرین عدد یعنی 15 با هم در نظرگیریم هم عدد حاصل یعنی 1519 از مضارب هفت است آن هم دو بار: 1519 = 7 × 7 × 31
حتی اگر تعداد حروف بسمله رادر هریک از موارد یاد شده بنویسیم داریم:

(بسم الله الرحمن الرحیم):عدد حروف بسمله 19 حرف
(قل هو الله أحد):عدد حروف بسمله در کلمات این آیه 8 حرف.
(الله الصمد):عدد حروف بسمله در کلمات این آیه 7 حرف.
(لم یلد ولم یولد):عدد حروف بسمله در کلمات این آیه 8 حرف.
(ولم یکن له کفُواً أحد):عدد حروف بسمله در کلمات این آیه 9 حرف.

و اگر آنها را مرتب بنویسیم می شود :

بسمله

آیه 1

آیه 2

آیه3

آیه 4

19

8

7

8

9


و عدد حاصل یعنی 987819 هم از مضارب هفت است :
987819 = 7 × 141117

حروف (الـم)
حروف (الم) الف و لام و میم درآیات به این ترتیب است:

(
بسم الله الرحمن الرحیم): عدد حروف (الم) 10
(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ): عدد حروف (الم) 5
(اللَّهُ الصَّمَدُ): عدد حروف (الم) 6
(لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ): عدد حروف (الم) 6
(وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ): عدد حروف (الم) 5
که اگر افقی بنویسیم می شود:


بسمله

آیه 1

آیه 2

آیه3

آیه 4

10

5

6

6

5

این عدد یعنی 566510 هم از مضارب هفت است :
566510 = 7 × 80930

عجیب آنکه این نظم در اولین و آخرین حرف هم تکرار می شود!!

اولین حرف از (الم)
اولین حرف از (الم) یعنی ألف رادرهرآیه می نویسیم:

(بسم الله الرحمن الرحیم): تعداد حرف الف 3
(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ): تعداد حرف الف 2
(اللَّهُ الصَّمَدُ): تعداد حرف الف 2
(لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ): تعداد حرف الف 0
(وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ): تعداد حرف الف 2

واگر مرتب بنویسیم می شود:


بسمله

آیه 1

آیه 2

آیه3

آیه 4

3

2

2

0 2
عدد حاصل یعنی 20223 از مضارب هفت است :
20223 = 7 × 2889

آخرین حرف (الم)
این نظم درمورد حرف آخر یعنی میم هم به چشم می خورد:


(بسم الله الرحمن الرحیم): تعداد حرف میم 3
(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ): تعداد حرف میم 0
(اللَّهُ الصَّمَدُ): تعداد حرف میم 1
(لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ): تعداد حرف میم 2
(وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ): تعداد حرف میم 1
اگرمرتب بنویسیم :


بسمله

آیه 1

آیه 2

آیه3

آیه 4

3

05

1

2

1
عدد حاصل یعنی 12103 از مضارب هفت وآن هم دوبار می باشد :
12103 = 7 × 7 × 247
و عجیب آنکه جمع هردو حاصل قسمت هم ار مضارب هفت است :
2889 + 247 = 3136
3136 = 7 × 7 × 64

 

نظم حروف سوره 66 حرفی توحید

به حساب ابجد تعداد حروف سوره اخلاص 66 تاست (از بسمله تا احد) و ارزش عددی 66 برابر کلمه جلاله (الله) است. اما در سوره اخلاص نظم عددی دقیقی برای تعداد حروف کلمات وجود دارد که با فهم آن باید سجده کرد و به عبودیت در برابر حق اعتراف و به اسلام و قرآن افتخار کرد. اگر حروف این سوره را به روش تراکمی یا انباشتی محاسبه کنیم ( یعنی تعداد حروف هر کلمه را با کلمه قبل جمع کنیم ) به نظم شگفت آور دیگری می رسیم و وجود این نظم تراکمی در کتاب خدا دلیل مادی و ملموس برحقانیت آن است:

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

3

7

13

19

21

23

27

30

34

39

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

41

44

45

47

51

52

54

57

59

63

66


این عدد شگفت آور 40 رقمی و بخشپذیر برهفت به دست می آید یعنی :
663595754525147454441393430272321191373

این است حقیقت نابود کننده باطل و راهی برای اثبات حقانیت قرآن و اسلوبهای متعدد اثبات اعجاز عددی در قرآن که بزرگترین کتاب روی زمین است .
توزیع کلماتی که حاوی حروف اسم (الله) است
هنگامی که در سوره توحید می نگریم درمی یابیم که برخی ارز کلمات حاوی حروفی از لفظ جلاله (الله) است و برخی دیگر چنین نیست . اکنون به روش دودویی Binaryبه این موضوع می پرداریم یعنی به وجود حرف عدد یک و به عدم وجود ان عدد صفر می دهیم و تمام سوره را می نویسیم توجه شود که :


عدد 1 یعنی وجود یک یا چند حروف اسم (الله) درکلمه.
عدد 0 یعنی عدم وجود یک یا چند حروف اسم (الله) درکلمه.


بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

1

1

1

1

1

1

1

1

1

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

1

0

1

1

0

1

0

1

1

1

عدد 21 زقمی حاصل هم بر هفت بخشپذیر است :
111010110111111111110= 7 × 15858587158730158730
بدیهی که خواننده محترم می داند که در زمان پیامبراعظم (ص) روش دودویی و استفاده از صفر و یک برای محاسبات مطرح نبوده است و این خود تأکیدی است بر تازگی قرآن در همه زمانها و  بی پایانی عجائبش .

توزیع شگفت آور هر حرف از حروف (الله)
در سطور پیشین دیدیم که توزیع حروف اسمهای زیبای خداوندی چگونه است . اکنون به روش دودویی به محاسبه تک تک حروف لفظ جلاله می پردازیم :

توزیع حرف ألف

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

1

1

1

0

0

1

1

1

1

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

0

0 0

0

0

0

0

0

0 1

1


وعدد حاصل برهفت بخشپذیراست :
110000000001111001110= 7 × 15714285714444428730


توزیع حرف لام

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

2 1

1

1

0

2

0

2

1

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

1

1

0

1

1

0

1

0

1

0

0

وعدد حاصل برهفت بخشپذیراست :

001010110111202011120= 7 × 144301444457470160


توزیع حرف هاء

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

قل

هو

الله

أحد

الله

الصمد

0

1

0

0

0

1

1

0 1 0

لم

یلد

و

لم

یولد

و

لم

یکن

له

کفواً

أحد

0

0

0

0

0

0

0

0

1

0

0

و مقلوب عدد حاصل (از بسم به طرف أحد ) بر هفت بخشپذیراست :
010001101000000000100= 7 × 1428728714285714300

قبلا هم شاهد این نظم بدیع بوده ایم و توزیع حرف اول وآخر عکس هم بوده است :
توزیع اولین حرف در اسم (الله)      توزیع آخرین حرف در اسم (الله)
       ألف از چپ به راست                     هاء از راست به چپ


آیا این اعداد بزرگ دلیلی برآن نیست که قرآن را خداوند عَزَّ وجَلَّ نازل فرموده است؟
وصدق الله القائل عن کلماته: (وَلَوْ أَنَّمَا فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَالْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ کَلِمَاتُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ) [لقمان: 31/27].
ما دراین نوشتار اثبات کردیم که آوردن سوره ای کوچک مانند سوره اخلاص محال است چه رسد به آوردن کتابی نظیرقرآن عظیم. و این فضل خداست که مارا به ارائه این برهانهای ملموس و قابل فهم همگان - یعنی زبان اعداد - هدایت فرمود والحمدلله اولا وآخرا وظاهرا وباطنا

واین تصدیق سخن حبیب خدا و محبوب ما رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است که فریقین نقل کرده اند که عجائب قرآن پایان ندارد :
وهذا تصدیق لقول الحبیب الأعظم علیه الصلاة والسلام عندما وصف القرآن بقوله: (ولا تنقضی عجائبه) [رواه الترمذی] بحارالأنوار 89 24 باب 1- فضل القرآن و إعجازه و [تفسیر العیاشی‏] عَنْ یُوسُفَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ رَفَعَهُ إِلَى الْحَارِثِ الْأَعْوَرِ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع فَقُلْتُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ إِنَّا إِذَا کُنَّا عِنْدَکَ سَمِعْنَا الَّذِی نَسُدُّ بِهِ دِینَنَا وَ إِذَا خَرَجْنَا مِنْ عِنْدِکَ سَمِعْنَا أَشْیَاءَ مُخْتَلِفَةً مَغْمُوسَةً لَا نَدْرِی مَا هِیَ قَالَ أَ وَ قَدْ فَعَلُوهَا قُلْتُ نَعَمْ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ أَتَانِی جَبْرَئِیلُ فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ سَیَکُونُ فِی أُمَّتِکَ فِتْنَةٌ قُلْتُ فَمَا الْمَخْرَجُ مِنْهَا فَقَالَ کِتَابُ اللَّهِ فِیهِ بَیَانُ مَا قَبْلَکُمْ مِنْ خَیْرٍ وَ خَبَرُ مَا بَعْدَکُمْ وَ حُکْمُ مَا بَیْنَکُمْ وَ هُوَ الْفَصْلُ لَیْسَ بِالْهَزْلِ مَنْ وَلِیَهُ مِنْ جَبَّارٍ فَعَمِلَ بِغَیْرِهِ قَصَمَهُ اللَّهُ وَ مَنِ الْتَمَسَ الْهُدَى فِی غَیْرِهِ أَضَلَّهُ اللَّهُ وَ هُوَ حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِینُ وَ هُوَ الذِّکْرُ الْحَکِیمُ وَ هُوَ الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ لَا تُزَیِّفُهُ الْأَهْوَاءُ وَ لَا تُلَبِّسُهُ الْأَلْسِنَةُ وَ لَا یَخْلُقُ عَنِ الرَّدِّ وَ لَا تَنْقَضِی عَجَائِبُهُ وَ لَا یَشْبَعُ مِنْهُ الْعُلَمَاءُ هُوَ الَّذِی لَمْ تُکِنَّهُ الْجِنُّ إِذَ سَمِعَهُ أَنْ قَالُوا إِنَّا سَمِعْنا قُرْآناً عَجَباً یَهْدِی إِلَى الرُّشْدِ مَنْ قَالَ بِهِ صُدِّقَ وَ مَنْ عَمِلَ بِهِ أُجِرَ وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِهِ هُدِیَ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ هُوَ الْکِتَابُ الْعَزِیزُ الَّذِی لا یَأْتِیهِ الْباطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ.



*****************شگفتی های سوره اخلاص قبلا اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و چند جای دیگرناقص منتشر شده

***********************

تکمله :

قرائت سوره توحید برابرقرائت یک سوم قرآن است آیا مشکل است روزی سه بار آن را بخوانیم که معادل ختم قرآن است؟

عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنِ الصَّادِقِ ع عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَوْماً لِأَصْحَابِهِ أَیُّکُمْ یَصُومُ الدَّهْرَ قَالَ سَلْمَانُ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَیْهِ أَنَا یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ ص فَأَیُّکُمْ یُحْیِی اللَّیْلَ قَالَ سَلْمَانُ أَنَا یَا رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ فَأَیُّکُمْ یَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِی کُلِّ یَوْمٍ فَقَالَ سَلْمَانُ أَنَا یَا رَسُولَ اللَّهِ ص فَغَضِبَ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ ص إِنَّ سَلْمَانَ رَجُلٌ مِنَ الْفُرْسِ یُرِیدُ أَنْ یَفْتَخِرَ عَلَیْنَا مَعَاشِرَ قُرَیْشٍ قُلْتَ أَیُّکُمْ یَصُومُ الدَّهْرَ فَقَالَ أَنَا وَ هُوَ أَکْثَرُ أَیَّامِهِ یَأْکُلُ وَ قُلْتَ أَیُّکُمْ یُحْیِی اللَّیْلَ فَقَالَ أَنَا وَ هُوَ أَکْثَرُ لَیْلِهِ نَائِمٌ وَ قُلْتَ أَیُّکُمْ یَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِی کُلِّ یَوْمٍ فَقَالَ أَنَا وَ هُوَ أَکْثَرُ نَهَارِهِ صَامِتٌ فَقَالَ النَّبِیُّ ص مَهْ یَا فُلَانُ أَنَّى لَکَ بِمِثْلِ لُقْمَانَ الْحَکِیمِ سَلْهُ فَإِنَّهُ یُنَبِّئُکَ فَقَالَ الرَّجُلُ لِسَلْمَانَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَ لَیْسَ زَعَمْتَ أَنَّکَ تَصُومُ الدَّهْرَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ رَأَیْتُکَ فِی أَکْثَرِ نَهَارِکَ تَأْکُلُ فَقَالَ لَیْسَ حَیْثُ تَذْهَبُ إِنِّی أَصُومُ الثَّلَاثَةَ فِی الشَّهْرِ وَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها وَ أَصِلُ شَعْبَانَ بِشَهْرِ رَمَضَانَ فَذَلِکَ صَوْمُ الدَّهْرِ فَقَالَ أَ لَیْسَ زَعَمْتَ أَنَّکَ تُحْیِی اللَّیْلَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ أَنْتَ أَکْثَرُ لَیْلِکَ نَائِمٌ فَقَالَ لَیْسَ حَیْثُ تَذْهَبُ وَ لَکِنِّی سَمِعْتُ حَبِیبِی رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ مَنْ بَاتَ عَلَى طُهْرٍ فَکَأَنَّمَا أَحْیَا اللَّیْلَ کُلَّهُ فَأَنَا أَبِیتُ عَلَى طُهْرٍ فَقَالَ أَ لَیْسَ زَعَمْتَ أَنَّکَ تَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِی کُلِّ یَوْمٍ قَالَ نَعَمْ قَالَ فَأَنْتَ أَکْثَرُ أَیَّامِکَ صَامِتٌ فَقَالَ لَیْسَ حَیْثُ تَذْهَبُ وَ لَکِنِّی سَمِعْتُ حَبِیبِی رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ لِعَلِیٍّ یَا أَبَا الْحَسَنِ مَثَلُکَ فِی أُمَّتِی مَثَلُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَمَنْ قَرَأَهَا مَرَّةً فَقَدْ قَرَأَ ثُلُثَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَیْنِ فَقَدْ قَرَأَ ثُلُثَیِ الْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلَاثاً فَقَدْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فَمَنْ أَحَبَّکَ بِلِسَانِهِ فَقَدْ کَمَلَ لَهُ ثُلُثُ الْإِیمَانِ وَ مَنْ أَحَبَّکَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَقَدْ کَمَلَ لَهُ ثُلُثَا الْإِیمَانِ وَ مَنْ أَحَبَّکَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ نَصَرَکَ بِیَدِهِ فَقَدِ اسْتَکْمَلَ الْإِیمَانَ وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ یَا عَلِیُّ لَوْ أَحَبَّکَ أَهْلُ الْأَرْضِ کَمَحَبَّةِ أَهْلِ السَّمَاءِ لَکَ لَمَا عُذِّبَ أَحَدٌ بِالنَّارِ وَ أَنَا أَقْرَأُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فِی کُلِّ یَوْمٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَقَامَ وَ کَأَنَّهُ قَدْ أُلْقِمَ حَجَراً (بحارالأنوار ج73 ص181)

بحارالأنوار 89 351 باب 124- فضائل سورة التوحید زائدا ع
وَ عَنْ أَنَسٍ قَالَ سَمِعْتُ النَّبِیَّ ص یَقُولُ أَ مَا یَسْتَطِیعُ أَحَدُکُمْ أَنْ یَقْرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فِی لَیْلِهِ فَإِنَّهَا تَعْدِلُ ثُلُثَ الْقُرْآنِ

 

بحارالأنوار 89 353 باب 124- فضائل سورة التوحید
وَ عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِی وَقَّاصٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَکَأَنَّمَا قَرَأَ ثُلُثَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَ قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ فَکَأَنَّمَا قَرَأَ رُبُعَ الْقُرْآنِ

الدُّرُّ الْمَنْثُورُ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ تَعْدِلُ نِصْفَ الْقُرْآنِ وَ الْعَادِیَاتِ تَعْدِلُ نِصْفَ الْقُرْآنِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ تَعْدِلُ ثُلُثَ الْقُرْآنِ وَ قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ تَعْدِلُ رُبُعَ الْقُرْآنِ (بحارالأنوار ج 89 ص 333)
کان رسول الله صلى الله علیه وسلم جالساً مع أصحابه ذات یومٍ فسألهم: أیعجز أحدکم أن یقرأ ثلث القرآن فی لیلة؟ فتعجبوا من ذلک السؤال الصعب، فکیف یمکن قراءة ثلث القرآن فی لیلة واحدة؟ ولکن الرسول الکریم صلى الله علیه وسلم الذی وصفه الله بأنه رؤوف رحیم بالمؤمنین، أخبرهم بسورة تساوی ثلث القرآن فقال لهم: (قُلَ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ تَعْدِلُ ثُلُثَ القُرْآن) [رواه البخاری].

****************************

دوستان برای کاری که هیچ امیدی به عملی شدنش ندارند: 1000بار (الله الصمد) بگویید به اذن خدا برگشت نداره واجابت می شود.

حضرت باقر(ع) فرمود: اگر از برای علمی که خدای متعال به من عطا نموده، حمله‌ای می‌یافتم(یعنی کسی که بتواند بفهمد و تحمل نماید)، هر آینه منتشر می‌نمودم تمام حقایق توحید و اسلام و ایمان و دین و شرایع را از اسم الصمد

خواص مداومت بر اسم الصمد

می‌گویند هر که بر اسم الصمد مداومت کند، آثار تجلی صمدانی ظاهر شده و وی را از مرض جوع و گرسنگی خلاص کند. عدد مکتوبه‌اش (برای تکرار) 134 است

منبع: وبلاگ موذن.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.